MONORAIL Sürtünmeli Sistemler
MONORAIL Sürtünmeli Sistemler
ÜRÜN HAKKINDA

MONORAIL Kayar Araba MG W

       • Kayar kılavuzlar ani ve sarsıntılı yüklere daha dayanıklıdır. Profil ray kılavuzlarına göre daha avantajlıdır.
       • Kritik aşırı yükler genellikle rulmanlar için problemlidir.
       • Kayar kılavuzlar bu durumlarda daha kullanışlıdır.
       • Kayar kılavuzların arasında yağlama filmi vardır. Bu da nemlendirme etkisi yapar ve ömrü uzatır.
       • Kayar kılavuzlar arası yağlayıcı ile doldurulan boşluk nedeniyle uygulamaya bağlı olarak hassas bir şekilde uygulanabilir.
       • Kayar arabalar masuralı ray kılavuzlarının MONORAIL MR standartlarına uygun üretilmiştir.


İlk Bakışta Faydaları
       • Sarsıntılı yüklerin karşılanması
       • Dış ölçülerin MR W serisi ile aynı olması
       • Standart profil raylı kılavuzlarda MR S serisinin kullanılabilmesi
       • Yağlama filmi sayesinde uzun servis ömrü
       • Uygulamaya bağlı olarak daha yüksek montaj toleransı mümkündür.

Uygulama Alanları
       • Yüksek itme gücünün olduğu sistemlerde
       • Yükleme esnasında daha yüksek deformasyon kabiliyeti
       • Makaralı kılavuz taşıyıcılar ile kombinasyon halinde yüksek vizkoziteli sönünleme ve uygulamaya bağımlıdır.
       • Çok kirli veya çevre kirliliği olan yerlerde, makaralı kılavuzlu arabaların sınırlarına ulaştığında daha basit ve daha az hassas koşullarda uygulanabilir.          
                                              

Doğrudan Kullanım Koşulları  
       • Ahşap işleme
       • Otomasyon, robot, yükleme portalları
       • Testereler/delme makinaları
       • Yardımcı eksenler
       • Kılavuzlu doğrusal birimlerin sabitlenmesi


 

Teknik Özellikler


Kayar Araba Özellikleri Nelerdir?
       • Profil raylarda da olduğu gibi O-düzeni mevcuttur.
       • Kayar kaplamalar taşıyıcı gövdeler yüksek dayanım ile kitlenir.
       • Değerlendirme aralığı 70μm dir ve ayarlanamaz-düzeltilemez.
       • Kayar araba önceden yüklemeli değildir.
       • Sertleşmemiş gövdelerin sertliği,kayar kaplamaların ayarlanması için ek delikler ve dişlerle zayıflatılmamıştır.
       • Dış yüzeyi tırtıklıdır.

 


Normal Koşullarda Kullanım Aralığı


       • ​ Çalışma sıcaklığı aralığı 0°C ile 50°C aralığındadır.

 

Hassasiyetler


Sistem Hassasiyeti
       • Makaralı gövde kılavuzları için seçilebilen hassasiyet sınıfı yoktur.
       • Genellikle G3 olarak sınıflandırılır.
       • Yanal konumlandırma yüzü tamamen kesilmiş B2 boyutunda üretilmiştir. Bu nedenle taşıma, ortası ile simetrik değildir.


Toleranslar

       • Sistem yüksekliği boyutu A= ± 0.06 mm, Anma aralığının ortası.
       • Yükleme yüzünün boyutu B2= ±0.006 mm, Anma aralığının ortası
       • Araba genişliği B=0/-0.3mm, Araba merkezi ile simetrik değildir.
       • Tüm boyutlar genel tolerans olarak ISO2768-m dir.

 


                                

Kayar Kaplama


Teknik Detay

       • Kayar kaplamalar hassas gövdeye yapıştırılır.
       • Maximum hız 0.7 m/s (42m/min) İzin verilen azami hız değeridir.



Teknik Özellikler

       • Kayar kaplama: Bakır alaşıma dayanım
       • İzin verilen yükleme: 1227 N/mm²
       • Alan basınç kullanımı: 1 to 160 N/mm²
       • Max. kayma hızı: 0.7 m/s
       • Çelik ile birlikte sürtünme değeri:
       • Yapışkan sürtünme katsayısı: Kuru 0.3
       • Yapışkan sürtünme katsayısı: Yağlanmış 0.09
       • Kayar sürtünme katsayısı: Kuru 0.1
       • Kayar sürtünme katsayısı: Yağlanmış 0.03
       • Çıta kayma efekti: Önemsiz
       • Şişme davranışı: 0
       • Yağlama: Kuru çalışma mümkündür, yağlama ömrü uzatır.
       • Önerilen yağlama: Normal gres ve yağlama yağları
       • Esneklik astarı: Kükürtten arındırılmış soğutma sıvısına, yağlayıcı ve greslere karşı çok iyi


 

Yağlama


Yağlayıcı Temini

       • Yağlama sadece ön orta kısımdan M6 ile gerçekleştirilir.
       • Teslimat sırasında, yağlama delikleri kapalıdır.
       • Yağlayıcı, ön tarafa entegre edilmiş yağlama kanalı yoluyla her iki tarafa eşit şekilde dağıtılır.
       • İsteğe bağlı iki taraftan yağlana bilir.
       • Yağlama yağı ve gres ile yağlanabilir.
       • Viskozite aralığı ISO VG 68 ve ISO VG 220 dir.
       • Makaralı kızaklardaki gibi NLGI sınıfı DN51818 dir.
       • SCHNEEBERGER NLGI 2 ya da daha yüksek bir sınıf gres yağı önermektedir.

Yağlama Miktarı Yağlama Aralıkları

       • Uygulamaya göre ayrı ayrı tanımlanmalı ve belirtilmelidir. Genel bilgi mümkün değildir.
       • Yağlama kanalı ön 2 taşıyıcı uçtadır.
       • Yağlama sadece ön orta kısımdanM6 ile gerçekleşir ve ek sıyırıcı ZCV ile gerçekleştirilir.
       • Yağlama nipeli/yağlama adaptörü vidalanır.
 



Sıyırıcı, Sızdırmazlık


Boyuna Sıyırıcılar

       • Kayar Araba, arabanın alt kısmında iki adet değiştirilebilir uzunlamasına sıyırıcı içerir.
       • Raydan fışkıran ve çalışma sırasında yağ kaybını azaltır veya önler.
       • Malzeme POM


Çapraz Sıyırıcı

       • Temel gövdeyi her iki ön tarafta sızdırmaz hale getirmekten sorumlu olan ZCV ek sıyırıcıları, denenmiş ve test edilmiş ilave sıyırıcılar ZVC yi çevreleyen tek dudaklı dışa bakan sağlam sıyırıcı profillerini içerir.
       • Malzeme Viton DIN ISO 1629


Sızdırmazlık

       • Temel sıyırıcıyı iki ön temel sızdırmazlıkta sıyırmak için ilave ZCV sıyırıcı kullanılmıştır. Ek sıyırıcılar merkezlemedeki temel gövdeye bağlanmıştır.
       • İki standart bağlantı deliği ile yapılır.

 



Sınırları


Uygun Yapıştırıcı

       •  Uygun koşullarda soğutma sıvısı, yağ vb.
 

Sıcaklık Aralığı

       • ​ Yapıştırıcı : 0°C den  +50°C ye
 

Devreye Almadan Önce

       • ​ Dış korozyon korumasının kaldırılmasına gerek yoktur.
       • ​ Bir veya iki taraftan ön yağlama bağlantısı vasıtasıyla yağlayın (Yağlama kanallarının doldurulması).
       • ​ SCHNEEBERGER NLGI 2 sınıf veya daha yüksek yağları önerir.

 

Teslimat Durumu, Korozyon Koruması


Standart Tasarım

       • ​ Dış yüzeyler metakorin ile korozyon korumalıdır.
       • ​ Taşıyıc içinde, kayar kaplamalar korozyona karşı koruma yağı ile yağlanır.
       • ​ Taşıyıcıdaki yağlama kanalları yağlayıcı madde ile doldurulmamıştır.
       • ​ Yağlama delikleri (ZCV’nin) plastik tıpalarla kapatılır.


Aksesuarlar ve Seçenekler

       • ​ Kurulum koşulları MR W arabasının spesifikasyonlarına uygundur.


Aşağıdaki aksesuarlar kullanılabilir:

       • ​ Metal ASM sıyırıcı
       • ​ Çeşitli yağlama nipeli(MONORAIL VE AMS üretim kataloğuna göre)


Seçenekler:

 

       • ​ Kayan kaplama alanı, yağlanmış – LG
       • ​ Her iki yağlama bağlantısı dişli pin
       • ​ Kapalı – S99


Yedek Parçalar

       • ​ MONORAIL standart kataloğuna göre ilave ZCV sıyırıcı


Ürün Tanıtımı

       • ​ Örnek: ( MONORAIL den bilindiği üzere ) MG W 25 – C – LN


Depolama Sıcaklığı Aralığı

       • ​ -40°C den  +80°C ye (Depolama sıcaklığı MONORAIL'e karşılık gelir
       • ​ Profilli doğrusal kılavuz raylar)


Teknik Veriler ve MG W 25 Ölçüleri


*) L = Döviz kuru rulosundan dolayı tercih edilen uzunluk, daha uzun tipler isteğe bağlı olarak mümkündür.
    L = Vida kafası dahil
 

Mevcut seçenekler ve aksesuarlar MG W 25

• Yağlanmış - LG

• Tek taraflı / çift taraflı metal silecek ASM (L boyutu 1.5mm / 3mm büyütülmüştür)



Teknik Veriler ve MG W 35 Ölçüleri

*) L = Döviz kuru rulosundan dolayı tercih edilen uzunluk, daha uzun tipler isteğe bağlı olarak mümkündür.
    L = Vida kafası dahil

Mevcut seçenekler ve aksesuarlar MG W 35

• Yağlanmış - LG

• Tek taraflı / çift taraflı metal silecek ASM (L boyutu 1.5mm / 3mm büyütülmüştür)


Teknik Veriler ve MG W 45 Ölçüleri
 

*) L = Döviz kuru rulosundan dolayı tercih edilen uzunluk, daha uzun tipler isteğe bağlı olarak mümkündür.
    L = Vida kafası dahil

Mevcut seçenekler ve aksesuarlar MG W 45

• Yağlanmış - LG

• Tek taraflı / çift taraflı metal silecek ASM (L boyutu 1.5mm / 3mm büyütülmüştür)

 


 

 

EKLİ DOSYALAR